wtorek, 3 lutego 2015

Biblioteka

Dziś słońce rozpełzło po łąkach, polach, zawędrowało hen po horyzont. Sportowe buciki niemalże same wskoczyły mi na nogi, a nordikowe kijki, w dłonie. Założyłam potwornie neonowy, różowy polarek (matko, skąd ja go wytrzasnęłam?), w plecak zapakowałam przeczytane książki i skrajem pastwiska pomaszerowałam do biblioteki, tej na początku naszej (nie)wsi. Całkiem niedawno mieściła się w starym, podupadającym domku z czerwonej cegły. Trzeszczała w nim podłoga, było ciasno jak diabli, ale był klimat takiej wiejskiej czytelni. Od jakiegoś czasu biblioteka wyemigrowała do nowego budynku, stając się prawdziwym centrum informacyjnym, hoho! Bibliotecznym regałom, przybyły do towarzystwa komputerowe stanowiska z Internetem. Biblioteka ma teraz cudowny widok z wielkich okien – na łąki i niewielki staw.
Spędziłam między półkami o wiele więcej czasu niż zwykle. Bo nigdzie dziś nie było mi spieszno.
Biblioteka to jest moje miejsce. Ukochane od lat. W bibliotece mówię szeptem, w bibliotece wyciszają się moje myśli, w bibliotece wyrównuje się mój oddech. Biblioteka to moje niespełnione marzenie z dawnych czasów. Ale kto wie..., wciąż za mną łazikuje myśl o bibliotekoznawstwie, więc może, może kiedyś się z tym zmierzę :)
Zgromadziłam pokaźny stosik książek do czytania, wszak mam ferie, a więc czasu tyyyle. A gdy już przewertowałam dział z nowościami, przespacerowałam się wzdłuż półek. Znane lektury przywoływały wspomnienia, niektóre wyciągałam i przypominałam sobie pierwsze zdania lub zakończenia. Doceniłam po raz kolejny mobilny Internet, dzięki któremu mogłam na bieżąco sprawdzić informacje dotyczące nieznanych mi autorów. A teraz porzucam podstępnego kradzieja czasu – czyli komputer i zmykam czytać. O!

2 komentarze:

  1. Ooo....to mamy wspólne marzenie :) Też marzyłam dawno temu o pracy w bibliotece i o bibliotekarstwie też marzyłam...I wczaraj również odwiedziłam moją wiejską bibliotekę zabierając Juniorów ze sobą i przytachałam kolejne książki do przeczytania.Biblioteka to mój cichy zakątek :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Miłej podróży czytelniczej

    OdpowiedzUsuń