piątek, 28 października 2016

Jutro Światowy Dzień Chorych na Łuszczycę

Jutro, 29 października obchodzony jest Światowy Dzień Chorych na Łuszczycę. Łuszczyca to jedna z najczęściej występujących chorób skóry i jedna z najbardziej przez chorych ukrywana. Być może dlatego wiedza o tej chorobie w społeczeństwie jest słaba. Każdego roku przy okazji World Psoriasis Day piszę tutaj o swojej chorobie, jak i w ogóle na blogu często o niej wspominam, bo jest nierozerwalnie związana z moją codziennością.

Najważniejsze co musicie wiedzieć o mojej chorobie i około 2-3% współtowarzyszy mojej (nie)doli, to to, że nie stanowi ona dla Was zagrożenia, ponieważ nie jest to choroba zakaźna.

Łuszczyca nie patrzy na status społeczny, zasługi, narodowość, płeć, nie patrzy na to czy ktoś jest ładny, brzydki, sławny, biedny, bogaty. Strzela jak chce. Na łuszczycę choruję ja, choruje kilkoro moich przyjaciół. Choruje jedna koleżanka w mojej pracy, choć to ukrywa, nawet przede mną, choć musi wiedzieć, że też choruję, bo ja nie ukrywam. Choruje celebrytka Kim Kardashian, modelka Cara Dalevingne, piosenkarki Cyndi Lauper i Britney Spears.
Chorowali: pisarze John Updike, Vladimir Nabokov, doskonały kardiochirurg prof. Zbigniew Religa. Być może choruje ktoś z Twojej rodziny, a na pewno choruje ktoś z Twojego otoczenia, o czym nie wiesz, bo to ukrywa…

Jutro, dokładnie w Dzień Chorych na Łuszczycę tradycyjnie opublikuję wpis dotyczący mojego funkcjonowania z łuszczycą. Robię to po to, aby troszkę Wam opowiedzieć o chorobie, która być może dotyczy także kogoś z Waszego otoczenia, a może Was samych…
Łuszczyca choć jest w moim życiu, nie skradła go w całości, ale dobrze wiem, że nie każdy ma takie szczęście…


Wpisy z poprzednich lat:
Światowy Dzień Chorych na Łuszczycę
Typowa choroba w kalendarzu świąt nietypowych
29 października
29 października... czyli co warto wiedzieć o łuszczycy
Wszystkie wpisy na blogu otagowane "psoriasis"

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz